4 Aralık 2011

Çocuk Ruh Sağlığı (Anektod örneği)

SEVİMLİ YUMRCAK OKULLARI / ŞİRİNLER SINIFI (3-4 yaş grubu)

ANEKTOD ÖRNEĞİ

09.11.2011 / 02.30 : Narin prenses o gün uyku saatinde uyumadı. Sınıfa girdiğim anda, bana ‘’nasılsın, hoş geldin, bugün ne yapacaksın öğretmenim?’’gibi sorular sormaya başladı. Onunla ilgilenmeyi kesince bana oyuncak getirdi ya da kucağıma oturmaya çalıştı.

02.12.2011 / 02.30 : Narin prenses kreşe gittiğim de her zaman ki gibi erken kalkmış ve tek başına oynamaktaydı. Ama bu sefer arkadaşlarıyla oynuyordu yine bana gelip bu soruları sordu ama geçen hafta ki kadar ilgi isteyen bir şekilde değildi.

09.11.2011 / 03.00 : Narin prenses ikindi kahvaltı sırasın da yemeğini yemek istemediğini ve öğretmeninin onun yanında oturmasını istediğini bana söyledi. Bende ben otursam olur mu diye sorduğumda kabul etti ve yemeğini yemeye devam etti.

02.11.2011 / 03.00 : Narin prenses bu sefer yanında öğretmeni ya da ben olmadan ikindi kahvaltısını arkadaşlarıyla beraber bir şekilde yaptı.

02.11.2011 / 03.30 : Narin prenses serbest zaman da oyuncaklarla oynayan arkadaşlarına katıldı ve sorunsuz ilgi isteyen tavrından uzak diğer arkadaşlarıyla evcilik oynadık.

YORUM: Yaptığım gözleme göre narin prenses etrafından, abisinden, ablasından ve tabi ki anne babasından gördüğü ilgiyi; her zaman sınıf ortamında, arkadaş ortamında öğretmenlerinden görmek istiyordu. Ancak zamanla bu sorunu yavaş yavaş; diğer arkadaşlarına bunun yapılmadığını görerek anladı ve düzeldiğini söyleyebilirim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder