4 Şubat 2012

Gelişim Alanları (sayfa 104 - 105)


FARKLI BAKIŞ

  Ben kitabımız da bulunan ve öğretmenimizin istediği bu ders konusuna değişik bir çerçeveden bakmayı tercih ettim:
     
     Aslında bunun sebebi günümüzde ki eğitim sistemini irdelemek ve eğitim sistemi karşısında bizden istenenler. Küçük yaştaki çocukların yani ‘’İlköğretim(1. – 8. Sınıf)’’, ‘’İlköğretim bünyesinde ki Anasıfları’’, ‘’Orta Öğretim (lise)’’ öğrencileri  okul forması ya da tek tip kıyafetleri giymeye mecbur bırakmak.
    
    Eğitim sistemimiz böyle işlemekte ve aynı zaman da biz öğrencilerden ‘’Yaratıcı’’ olması ve yeni fikirler istenmekte.Bizim ülkemizde insanların yaratıcılığını engelleyen ilk adım okul forması. Bizden yaratıcı olmamız isteniyor ama Yaratıcılığın; bir ‘’Çocuk Gelişimi ve Eğitimi’’ öğrencisi olarak 0 -6 yaşta daha geniş kapsamlı alırsak ilk okul çağında geliştiğini ve şekillendiğini  biliyoruz. ‘’Renk’’lerin insan yaşamında ne kadar etkin bir faktör olduğu herkes tarafından bilinen bir gerçektir. MEB çalışan eğitim görevlileri (kendi tabirimce) bunları hepimizden daha iyi biliyorlardır ve farkındalardır - buna eminim - ama nedense bir girişim de bulunmuyorlar – sebebini bende bilmiyorum - ?
    
    Giyinmek insanın en doğal ihtiyacı olduğuna göre; bir başkasının ‘’Bunu böyle giyiceksin!’’ yetmedi, bir de ‘’ Bu renkte giyeceksin!’’ bu da yetmedi, ‘’Okulunda ki bütün arkadaşların ve öğrenciler bu şekilde giyinecek’’ : İşte bütün durum bundan ibaret. Bence bir öğrenci ilk önce kendine, sonra da çevresine ve ülkesine yararlı, üretken, yaratıcı (!) olması isteniyorsa; öğrenciler nasıl ve ne renk(!) isityorsa o şekilde giyinmelidir.

                                                                 AYŞE NUR YILMAZ

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder