ETKİNLİK ADI: TUVALETİMİZ TUVALETE (TUVALET
EĞİTİMİ MATERYALİ)
AMAÇ VE KAZANIMLAR:
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ2: El ve göz koordinasyonu
gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM3: Nesneleri üst üste yan yana
iç içe dizer.
KAZANIM4: Nesneleri takar.
KAZANIM5: Nesneleri çıkarır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
AMAÇ5: Başkalarının duygularını fark
edebilme.
KAZANIM1: Kendiliğinden bir işe
başlar.
KAZANIM2: Başladığı işi bitirme çabası
gösterir.
DİL ALANI
AMAÇ8: Görsel materyalleri okuyabilme.
KAZANIM1: Görsel materyalleri inceler.
KAZANIM5:Görsel materyalleri
kullanarak olay, öykü, gibi kompozisyonlar oluşturur.
KAZANIM6: Görsel materyalleri özenle
kullanır.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ7: Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre
sıralayabilme.
KAZANIM7: Olayları oluş sırasına göre
sıralar.
MATERYAL:
TUVALET EĞİTİMİ KARTLARI VE PANOSU |
TUVALET EĞİTİMİ KARTLARI |
UYGULANAN YAŞ GRUBU: 3-5 yaş
UYGULAMA SÜRECİ: Öğretmen
öğrencilerini yarım ay şeklinde karşısına oturtur. Önceden hazırlamış olduğu
tuvalet eğitimi kartlarını sıra ile çocuklara anlatır. Daha sonra yine önceden
hazırlamış olduğu panoyu uygun bir yere asar ya da masanın üzerine koyar.
İsteyen bir çocuğu yanına çağırır, kartları karışık bir şekilde önüne koyar ve
sırayla dizmesini ister. Tüm öğrenciler yapana kadar bu etkinlik tekrarlanır.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder