12 Mayıs 2013

ERKEN ÇOCUKLUKTA ÖZ BAKIM / TUVALET EĞİTİMİ MATERYALİ


ETKİNLİK ADI: TUVALETİMİZ TUVALETE  (TUVALET EĞİTİMİ MATERYALİ)

AMAÇ VE KAZANIMLAR:
PSİKO-MOTOR ALAN
AMAÇ2: El ve göz koordinasyonu gerektiren belirli hareketleri yapabilme.
KAZANIM3: Nesneleri üst üste yan yana iç içe dizer.
KAZANIM4: Nesneleri takar.
KAZANIM5: Nesneleri çıkarır.
SOSYAL-DUYGUSAL ALAN
AMAÇ5: Başkalarının duygularını fark edebilme.
KAZANIM1: Kendiliğinden bir işe başlar.
KAZANIM2: Başladığı işi bitirme çabası gösterir.
DİL ALANI
AMAÇ8: Görsel materyalleri okuyabilme.
KAZANIM1: Görsel materyalleri inceler.
KAZANIM5:Görsel materyalleri kullanarak olay, öykü, gibi kompozisyonlar oluşturur.
KAZANIM6: Görsel materyalleri özenle kullanır.
BİLİŞSEL ALAN
AMAÇ7: Nesne, durum ya da olayları çeşitli özelliklerine göre sıralayabilme.
KAZANIM7: Olayları oluş sırasına göre sıralar.

MATERYAL:
TUVALET EĞİTİMİ KARTLARI VE PANOSU

TUVALET EĞİTİMİ KARTLARI




UYGULANAN YAŞ GRUBU:  3-5 yaş

UYGULAMA SÜRECİ:  Öğretmen öğrencilerini yarım ay şeklinde karşısına oturtur. Önceden hazırlamış olduğu tuvalet eğitimi kartlarını sıra ile çocuklara anlatır. Daha sonra yine önceden hazırlamış olduğu panoyu uygun bir yere asar ya da masanın üzerine koyar. İsteyen bir çocuğu yanına çağırır, kartları karışık bir şekilde önüne koyar ve sırayla dizmesini ister. Tüm öğrenciler yapana kadar bu etkinlik tekrarlanır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder