11 Aralık 2011

Erken Çocukluk - (sayfa 31 - etkinlik 2)

1.      SEVİMLİ YUMURCAKLAR OKULLARI (KREŞİ)- ŞİRİNLER SINIFI



1.     1.Ortam çocukların büyük kas gelişimi için yeterli mi?
-       Sınıfta yaptığım etkinlikte, oynattığım oyunlarda ve yaptığım bir çok gözleme göre; ortam hareket etmeleri ve büyük ve  kas gelişimleri için uygun ve yeterli.

2.     2.Çocukların grup çalışmaları için ortam yeterli mi?
-       Çocukları grup çalışması yaparken görmedim ama sınıf öğretmenine sordum ve aldığım cevaba göre; sınıf ortamı bazen yeterli olmadığı için öğretmende sınıfa 2 masa yerleştirmiş ve 5’er kişilik gruplar oluşturmuş.(grupları 15 günde bir olarak değiştiriyormuş.)
     3. Gruptaki çocuk sayısına uygun alan ayrılmış mı?
         - Yukarıda ki soruda da belirttiğim gibi; 2 masa şeklinde 5’er kişi olmak üzere   grup olunmuştur. Yani alan ayrılmıştır.
     4. Raflı dolaplar var mı?
         - Çocuklara ait raflı dolaplar yok; öğretmene ait çocukların etkinliklerinin ve malzemelerinin konduğu dolaplar var.
    5. Bu dolaplardaki malzemeler çocukların kolayca ulaşılabileceği şekilde konmuş mu?
         -  (bu soruyu öğretmenin dolabına göre cevaplıyorum) Öğretmen dolabına çocukların ulaşabileceği şekilde ama, çocukların dolabı karıştırmaları yasak.
   6. Her çocuğa yetecek malzeme mevcut mu?
        - Bunu ben kendim görmek istediğim için öğretmenden izin aldım ve öğretmene ait dolabı biraz karıştırdım ve malzemeleri tek tek saydım. Sonuç olarak yeterli sayıda hatta fazla malzeme bile vardı diyebilirim.


Şirinler Sınıfı :)
Şirinler Sınıfı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder