23 Şubat 2012

Çocuk Ruh Sağlığı (sayfa 64 araştırma)

O

Resimde ki Fatih Hamza Yılmaz 11 yaşında 5. Sınıfa giden İlköğretime giden erkek çocuğunun velisiyle: Zeyneb Mücahide Yılmaz ila 9 soruluk bir çocuğunu değerlendirme sayılabilecek bir röportaj yaptım.Sorularım ve cevapları aşağıda bulunmaktadır.



1.       Çocuğunuz şuan da okulundan memnun mu?
Zeyneb Hanım: Memnun. Sosyal faaliyetleri çok sevdiği için; oğlumun öğretmenide sosyal faaliyetlerie düşkün olduğu için memnun ve severek gidiyor.
2.       Çocuğunuz okuldan geldiğinde bugün nasıl geçti diye sorar mısınız?
Zeyneb Hanım: Evet. Ondaki sorym ise ödevin var mı olur J
3.       Çocuğunuz sizce başarılı mı?
Zeyneb Hanım: Evet; ama daha iyi olabilir.
4.       Çocuğunuz okula istekli mi başladı?
Zeyneb Hanım:  Evet; hem de çok istekli başladı.
5.       İlköğretim 1. Sınıfta okuma – yazmada zorlandı mı?
Zeyneb Hanım: Hayır; hem de hiç.
6.       Birlikte mi ödev yaparsınız?
Zeyneb Hanım: Bazen. Birlikte yapmamız gereken ödevleri birlikte yapmamız gerektiğini çocuğum bana söyler.
7.       Okula gitmek istemediği zamanlar oluyor mu? Gitmek istemediği zamanlar ne gibi bahaneler uyduruyor?
Zeyneb Hanım: Bu sene olmadı; ama önceki senelerde olmuştu. Okula gitmek istemediği zamanlarda karnı ağrır ve ciddi anlamda kusar.
8.       Ödevlerini istekli bir şekilde mi yapar?
Zeyneb  Hanım: Canı istediği zaman istekli yapar ve benim haberim dahi olmadan bitirmiş olur. Ama eğer ben zorlarsam isteksiz yapar. Sonuç olarak ödevlerini yapar.
9.       Okul öncesi eğitimi aldı mı? Aldıysa faydasını gördünüz mü? Ya da hala görüyor musunuz? Zeyneb Hanım: Okul öncesi eğitimi aldı. Faydasını tek yönden gördüm o da; 1. Sınıfta okula alışmada sorun yaşamadık yani; arkamdan ağlamadı. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder