26 Şubat 2012

Gelişim Alanları (115-116 etkinlik)

Etkinliğin Yapıldığı Kurum: Sevimli Yumurcak Okulları (anaokulu)

Etkinliğin Yapıldığı Sınıf: Damlalar Sınıfı (6 yaş grubu)














SAYI: Sınıftan 4 öğrenciye ufak kestiğim 12 adet küçük daireleri şekildeki gibi dizdim. Ve iki sırada eşit sayıda nesne olup olmadığını sordum bana ‘’eşit’’ cevabını aldım. İkinci resimde ki gibi dağınık dizdiğimde iki sırada ki yuvarlaklar eşit mi diye sorduğumda ‘’eşit’’ cevabını aldım.














UZUNLUK: Sınıftan yine 4 öğrenciye çubuklarımı şekildeki gibi koydum ve aynı uzunlukta olup olmadığını sordum ‘’çubuklar aynı uzunlukta’’  cevabını aldım. Çubukların birini sola, diğerini sağa doğru ittim. Çocuklar ‘’üstteki daha uzun’’ olduğunu söylediler.




ALAN: Sınıftan 4 öğrenciye resimleri şekildeki gibi koydum ve iki ineğin eşit miktarda yemeği yiyip yemediğini sordum. Ve çocuklar birinci resimde ineğin daha fazla ot yediğini söylediler.





AĞIRLIK: Sınıftan 4 öğrenciye şekildeki gibi kendi yaptığım teraziye eşit iki hamur yopu çocukların önünde tartarak aynı ağırlıkta olup olmadığını sordum. Ve ikisinin de eşit olduğu cevabını aldım. Topları teraziden indirip birini sosis haline getirdim. Çocuklara iki topun eşit olup olmadığını sordu. Ve çocuklar kırmızı topun daha büyük olduğunu söylediler.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder