22 Şubat 2012

Erken Çocukluk Ö.E.İ.K \ sayfa 56 araştırma

Özel Eğitim Kurumu : Belgin Birer Özel Eğitim ve Rehabilitasyon Merkezi

Kurumun İlgilendiği Engel Çeşiti: İşitme - Konuşma Engelli Bireyler

Kurumdan Edindiğim Bilgiler :
1.       
Kurumun memurundan (yönetici yardımcısı) edindiğim bilgiler :  Kurumda ortalama bir yaş aralığı olmadığını, engelli bireylerin seanslar halinde tedaviye geldiklerini;  ama okullarında 6 (kesin rakam değil) öğretmen bulunduğunu ve bu öğretmenlerin belirli yaş gruplarına bölündüğünü ve ona göre öğrenci aldıklarının bilgisini edindim. Okul çağında olan öğrencilerin nasıl seanslara geldiğini sorduğumda okul çıkış saatlerinde veya Cumartesi günleri geldiklerinin bilgisini edindim. Okul çağında olmayanların ise veya anaokulu-anasınıfı-kreşe gidenlerin de bu şekilde olduğunun bilgisini edindim. Engelli bireylerin seans ve kulaklarında ki cihazların ücretlerini kimin karşıladığını sorduğumda ise:  Devletin karşıladığı bilgisini aldım. Engelli bireylerin nasıl buraya tedavi olmaya geldiklerini sordum ve; RAM'dan alınan raporlarla geldiklerini ayrıca; belediyeden ya da devletten de masraflarının karşılanması için bir kağıtla gelip başvurup tedavi olmaya geldiklerinin bilgisini aldım.
2.        
2.Kurumun bir öğretmeninden edindiğim bilgiler : Hangi üniversiteden menzun olduğunu sordum; Eskişehir Anadolu Üniversitesi. Bu kurumda okul çağında ki engelli bireylerle ilgilendiğini söyledi. Seanslarının dakikasının ; 45 dakika olduğunu öğrendim. Mesleğini isteyerek ve severek yaptığını belirtti. Seanslarda nasıl bir eğitim uyguladıklarını sorduğumda çok güzel bir açıklama yaptı; ‘’İşitme engelli bireyler dendiği zaman akla ilk İşaret Dili gelir ama biz üniversitede işaret dili öğrenmeyiz hatta üniversitedeki hocalarımız yasaklarlar. Ama ne yazık ki kullanılmakta. İşitme engelli bir bireye işaret dili öğretirseniz onun konuşma becerisini yok edersiniz  ve bu suçtur. Bizim kurumumuzu açan Belgin Birer kesinlikle İşaret Dilini yasaklamıştır. Yani biz çocuklarımıza ‘’Sözlü Dil’’ yani konuşarak ve konuşturarak seanslarımızda eğitim veriyoruz. Ama tabiî ki de İşaret Dilinin gerekli olduğu ve kullanıldığı zamanlar var mesela; İşitme engelli birey için çok geç kalınmış  6 veya 7 yaşını geçmiş ve ameliyat geçirdiği halde bile duymuyorsa  o birey  artık konuşma yeteneğini kazanamayacağı için ona mecburen işaret dili öğretilir. Ama cihazla da Sözlü Dil eğitimi yapılır.’’ Peki siz işaret dili biliyor musunuz diye sordum ; Tabiki de biliyorum ama ben işaret dilini üniversitede öğrenmedim , daha sonra kendim öğrendim. Kendisi konuşmaya devam etti; Çocuklar duymaya başladıkça öğretmenlerinin yani bizlerin konuşurken dudak okumaya başlarlar bu onlara daha kolay gelir. Ama biz bunu engelleriz çünkü dudak okumaya alışırsa duymaya çalışmaz ve onun için ilerleme kaydedeme demektir. Daha sonra bize ; Özel eğitim okuyup okumak istemediğimizi sordu ben evet, arkadaşım ise daha düşündüğünü söyledi. Ve öğretmene teşekkür ederek oradan ayrıldık.
3.      
3. Kurumun memuru  5 dakika seans izlememize izin verdi; camdan okula giden bir kız çocuğuyla kurum öğretmenin hikaye okuduklarını  ve resim çizip, yazı yazarak konuştuklarını izledik. Ve tabiî ki öğrencinin kulağında cihaz vardı.
4.       
4.Daha sonra kurumun memuruna çok teşekkür ettik ve oradan ayrıldık.

Kurumdan Biraz Resim :










Öğrencilerin etkinlikleri :)


Oyuncak, etkinlik ve malzeme dolabı.

Sınflarda eşya ve oyuncak düzeni.
Okula gitmeyen çocukların sesli oyuncakları
Örnek bir sınıf düzeni.
Müzik etkinlikleri odası
Ezberledikleri ve müzik etkinlik odasında bulunan şarkıları
Erken Çocukluk dönemi çocuklarının yaptığı atkinlikler. Ve Esra'nın eli  yada telefonu :)

Oyuncak örnekleri.














Kapının camının dıştan görünümü.

Kapının camının içten görünümü.

NOT:   Kurımda bulunan oyuncakların çoğu sesli ve müzikli oyuncaklar. Müzik odasında çocuklarla grup olarak eğitim yapılıyor.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder